talentenshow

De twee weken keiharde yoga sessies zitten erop, het was me een hele ervaring. Het heeft me echt heel erg goed gedaan,
lichamelijk voel ik me sterk, lenig en gediciplineerdt.
Geestelijk nog lichtelijk aangedaan door de nieuwe kijk op het leven. Na verloop van tijd verlies je de relatie met de 'buiten wereld' (dat is ook de bedoeling) zodat je je kan concentreren op het nu (de yoga's, meditatie etc). De gestructureerde dagindeling wordt op een gegeven moment een normale dag en er bestaat geen andere realiteit, behalve als je (max 15 min per dag) achter Internet kruipt en weer even in contact komt met de alledaagse gekte. Het is een vreemd idee dat de commune zich zo afzonderd van de rest van de wereld, dit zou de collectieve vrede op aarde niet per se ten goede beïnvloeden. Al ligt het niet zo eenvoudig, volgens de yoga leer is de ultieme goal in life verlichting. Dit houd onderandere in dat men gewaarwordt van een oneindig universum waar alles niets is en waar tijd en ruimte niet bestaan. Ze maken een onderschijt tussen het brijn, de geest, en de ziel, als waar de geest het brijn constant afhoud van geluk door het (constant denken) verlangen naar iets, wat gecreëerd wordt door een combinatie van ervaringen uit het verleden en instinctieve gevoelens. Wanneer deze verlangens worden beantwoord is de geest voor even het zwijgen opgelegd (je verlangt naar een ijsje en denkt er constant aan, wanneer je het hebt ben je even gelukkig en denk je nergens aan) en ben je in contact met je ziel die altijd in een constante gelukzalige gemoetstoestand verkeerd. Door het beoefenen van yoga, meditatie, zang (chanting) en het eten van vegetarisch voedsel concentreer je je telkens vaker en dieper op het nu, en kom je steeds beter in contact met je ziel. Dit heb ik ook zeker ervaren, al neemt het pad tot verlingting soms meerdere reïncarnaties met zich mee....

Het was trouwens niet een en al discipline en seriezigheid


Heb hier ook super veel leuke mensen leren kennen niet op de laatste plaats doordat ik zo wijs was om tijdens de talente show op het podium te kruipen, dit doen ze af en toe. Ze hadden het eind van de eerste week aangekondigd toen er misschien 150 man waren, onder het mom van 'overcome your own fears' dacht ik, ach gaan we gewoon doen! op de dag des onheils waren er alleen rond de 500 man. De dag erna zou de Teachers Traing Cource (waar zo'n 20.000 mensen wereldweid al aan hebben deelgenomen) beginnen dus er waren echt te veel mensen voor de ashram. Dus ik was best zenuwachtig, aangezien het ook nog in het engels moest. Ik had opzich wel iets voorberijd ik bedacht me dat als je in een ashram komt je aan super veel mensen voorsteld en dan gaat het van: he how are you? ...... whats your name? ......where you from ......? what about yourself?..... what do you do in life? ........ (i am just graduated as a graphic designer) en echt veel mensen wisten niet echt wat grafisch ontwerp precies inhoud. Dus om te zorgen dat ik in toekomstige ontmoetingen met mensen in de ashram niet weer het hele verhaal hoefde uit leggen heb ik het vak aan de hand van wat afbeeldingen voor eens en voor altijd uitgelegd. Ik heb natuurlijk ook gebruikgemaakt van de situatie om een beetje reclame te maken voor studiopolak (spiritual networking).

Achteraf veel leuke reacties gehad ook wat betreft het werk (plastic domestic) er zat ook een Australische ontwerpster in de zaal vet toevallig. En een engels meisje die me wel in contact kon brengen met een engelse gallery om die cd hoesjes wellicht te kunnen exposeren, dat zou echt heel cool zijn! Wat ook vet grappig in de presentatie was dat ik twee Nederlandse gezegdes in het engels vertaalde, dat klonk natuurlijk vet raar en niemand snapte er ook iets van. Behalve drie nederlanders in de zaal (die ik nog niet kende) die lagen helenmaal dubbel, toen ik in de knoop zat met de woorden van nederlands in engels te vertalen zei ik ''bread on the plank'' ( inkomen brood op de plank), even daarna 'monkey bread' (een nonsense verhaal broodje aap) was volgens mij hilarisch.

bij de fotos kun je een afbeelding zien van mij? op het podium

vroeg iemand een paar foto's te schieten van mij onstage, het resultaat is verbluffend!

verbaast me nog steeds hoe minimaal mensen met een camera overweg kunnen

voor een impressie van de avond heb ik ook maar een foto genomen van een ander showetje

Reacties

Reacties

fleur

ha! leuke verhaaltje! misschien toch ook eens die spirituele kant van het leven gaan zoeken...

Kim

Hoi Dylan,

Echt super interessant om te lezen wat je allemaal doet daar. Zo leven in een ashram voor een paar weken, lijkt me echt heel bijzonder! En ik moest erg lachen om het feit dat je zelfs tijdens zo'n spirituele zoektocht nog kan netwerken en dingen voor elkaar krijgt! Echt geweldig!
Geniet er nog even van en kom zeker als je terug bent een keertje borrelen bij WK kunnen we even bijkletsen!

groetjes!

jacqueline

weer een schitterend verhaal temeer omdat we weer allemaal mee kunnen genieten. En nu alweer opweg naar nieuwe avonturen. En uh ..dat netwerken is natuurlijk niet verkeerd want je bent wie je bent verlicht en spiritueel en een graphic designer. Foto's van zon erg mooi !!!

Michael

Dylan,
Mooie verhalen allemaal! Erg leuk om te lezen.
Inmiddels ben ik terug van reizen. Fijn om weer terug te zijn. Ookal heb ik geen huis, baan en geld! Wel gezond en gelukkig!!
Veel plezier en spreek je snel weer!

Tomas

schitterend man, erg gelachen ook om je nederlands-engelse uitspraken!! je moet echt nog een keer het Forum gaan doen, als dit je aanspreekt dan zul je dat helemaal geweldig vinden. enjoy en kijk uit naar je volgende verhaal!

Bossy

He mano, super dat je nu ook een retraite hebt meegemaakt. Gaan we zeker nog wel ff over babbelen al vond ik "Ze maken een onderschijt tussen het brijn, de geest, en de ziel" wel wat dubieus maar zal het wel verkeerd begrepen hebben.

Vet grappig die Dylanische spreekwoorden, herkenbaar ook voor luitjes die wel eens in internationaal gezelschap meervoudige biertjes met je hebben gedronken.

Voor de peeps die spirituele ambities hebben, India is ver, vrijwillige organisaties die het hierheen hebben gebracht minder (www.dhamma.org) aanrader (toch nog ff spiritueel netwerken op het collectieve niveau!)..

Smerig Polakje, zin in je terugkomst om te kijken of je Chi ook in je martial arts doorgewerkt hebben of ik je nog steeds 10pakkies in je aangezicht geef voor je ogen de snellere handen van Bossy doorhebben (ps. de hand is sneller dan het oog!).

LAttiii

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!